Przejdź do treści

KORONAWIRUS, WAŻNE INFORMACJE

URZĄD MIEJSKI

RAPORT O STANIE GMINY BOBOLICE

DARMOWA POMOC PRAWNA

INFORMACJE

REFERENDA OGÓLNOKRAJOWE

WYBORY SAMORZĄDOWE

WYBORY PREZYDENTA RP

KONKURS PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH

WYBORY DO SEJMU I SENATU RP

WYBORY DO PARLAMENTU UE

WYBORY ŁAWNIKÓW SĄDOWYCH

PORADNIK INTERESANTA

REKRUTACJA

ORGANIZACJA DZIAŁANIA SAMORZĄDU

PRAWO LOKALNE

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE

ORGANY GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE

OCHRONA ŚRODOWISKA

GOSPODARKA

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

INSTYTUCJE OPIEKI NAD DZIEĆMI DO LAT 3

OŚWIATA

FINANSE GMINY

KONTROLA ZARZĄDCZA

PROGRAMY I ZAMIERZENIA

KONTROLA W ADMINISTRACJI

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

Spis rolny

Narodowy Spis Ludności i Mieszkań

Inwestycja: "Zaprojektowanie i budowa drogi s11 Koszalin - Szczecinek"

DZIAŁALNOŚĆ LOBBINGOWA

PETYCJE

OBSŁUGA BIULETYNU

Statut Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury

 

UCHWAŁA Nr XXIV/217/08
RADY MIEJSKIEJ W BOBOLICACH
z dnia 14 listopada 2008 r.
w sprawie dokonania podziału samorządowej instytucji kultury – Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach i utworzenia Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach i Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobolicach
 
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 9, art. 9 ust. 1 i art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 9, 11, 13 ust. 1 i 2, 18 i 20 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 ze zm.) w zw. z art. 2, 8 ust. 2 pkt 2 oraz art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. Nr 85, poz. 539 ze zm.), Rada Miejska w Bobolicach uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Z dniem 1 stycznia 2009 r. dokonuje się podziału samorządowej instytucji kultury – Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach.
2. W wyniku podziału Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, w oparciu o jej mienie i załogę tworzy się:
a) samorządową instytucję kultury – Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Bobolicach, zwaną dalej MGOK,
b) samorządową instytucję kultury – Miejsko- Gminną Bibliotekę Publiczną w Bobolicach, zwaną dalej Biblioteką.
3. Instytucje wymienione w ust. 2 uzyskują osobowość prawną i mogą rozpocząć działalność z chwilą wpisu do rejestru gminnych instytucji kultury. Z dniem wpisu tych instytucji do rejestru, z rejestru zostanie wykreślony Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury.
§ 2. 1. Siedziba MGOK znajduje się w Bobolicach przy Placu Zwycięstwa 5 , a terenem działania jest obszar Gminy Bobolice.
2. Do zadań MGOK należy zaspokajanie potrzeb kulturalnych i informacyjnych ogółu społeczeństwa oraz uczestniczenie w upowszechnianiu wiedzy i kultury. Szczegółowe zadania MGOK określa statut.
3. Określony w ust. 1 teren działania MGOK nie stoi na przeszkodzie świadczeniu usług na rzecz osób i instytucji znajdujących się poza tym terenem.
4. W skład MGOK wchodzi dotychczasowa siedziba główna Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, która staje się siedzibą główną MGOK.
§ 3. 1. Siedziba Biblioteki znajduje się w Bobolicach przy Placu Zwycięstwa 5, a terenem działania jest obszar Gminy Bobolice.
2. Do zadań Biblioteki należy rozwijanie i zaspokajanie potrzeb czytelniczych ogółu społeczeństwa oraz upowszechnianie wiedzy i kultury. Szczegółowe zadania Biblioteki określa statut.
3. Określony w ust. 1 teren działania Biblioteki nie stoi na przeszkodzie świadczeniu usług na rzecz osób i instytucji znajdujących się poza tym terenem.
4. W skład Biblioteki wchodzi dotychczasowa siedziba Biblioteki jako jednostki organizacyjnej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury oraz filia Biblioteki w Darginii, Dotychczasowa siedziba Biblioteki jako jednostki organizacyjnej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury staje się siedzibą główną Biblioteki, a filia Biblioteki w  Darginii staje się odpowiednio filią Biblioteki w Zespole Szkół Publicznych w Darginii.
5. Zakres działania filii określa zakres działania Biblioteki.
§ 4. 1. MGOK powstaje w oparciu o mienie i załogę siedziby głównej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury mieszczącej się w Bobolicach przy. Placu Zwycięstwa 5 i będzie bezpośrednim kontynuatorem ich działalności.
2. MGOK przejmuje składniki mienia nieruchomego i ruchomego dzielonego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury określone przez Burmistrza Bobolic.
3. MGOK przejmuje wierzytelności i zobowiązania dzielonego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, określone przez Burmistrza Bobolic .
4. MGOK wstępuje w prawa i obowiązki wynikające ze stosunków pracy pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, którzy wykonują zadania przejmowane przez MGOK. Wykaz pracowników, którzy wykonują zadania przejmowane przez MGOK, ustali Burmistrz Bobolic.
5. Przejęcie mienia, wierzytelności i zobowiązań oraz wstąpienie w prawa i obowiązki wynikające ze stosunków pracy następuje z chwilą wpisania MGOK do gminnego rejestru instytucji kultury.
§ 5. 1. Biblioteka powstaje w oparciu o mienie i załogę dotychczasowej siedziby Biblioteki jako jednostki organizacyjnej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury oraz filii Biblioteki w Darginii i będzie bezpośrednim kontynuatorem ich działalności.
2. Biblioteka przejmuje składniki mienia nieruchomego i ruchomego dzielonego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury ustalone przez Burmistrza Bobolic.
3. Biblioteka przejmuje wierzytelności i zobowiązania dzielonego Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, określone przez Burmistrza Bobolic.
4. Biblioteka wstępuje w prawa i obowiązki wynikające ze stosunków pracy pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, którzy wykonują zadania przejmowane przez Bibliotekę. Wykaz pracowników, którzy wykonują zadania przejmowane przez Bibliotekę, ustali Burmistrz Bobolic.
5. Przejęcie mienia, wierzytelności i zobowiązań oraz wstąpienie w prawa i obowiązki wynikające ze stosunków pracy następuje z chwilą wpisania Biblioteki do gminnego rejestru instytucji kultury.
§ 6. Działalność MGOK i Biblioteki będą finansowane z dotacji udzielanej corocznie z budżetu Gminy Bobolice. Ponadto MGOK i Biblioteka może uzyskiwać środki finansowe i składniki majątkowe z: wpływów z własnej działalności, dotacji z budżetu państwa, wpływów z najmu i dzierżawy składników majątku, spadków, zapisów i darowizn od osób fizycznych i prawnych oraz innych źródeł.
§ 7. 1. Nadaje się MGOK statut, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Nadaje się Bibliotece statut, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Bobolic.
§ 9. Traci moc uchwała nr XV/119/99 Rady Miejskiej w Bobolicach z dnia 8 grudnia 1999 roku w sprawie utworzenia Samorządowej Instytucji Kultury pod nazwą Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Bobolicach.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą od 1 stycznia 2009 r.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ZAŁĄCZNIK Nr 1 
Do Uchwały Nr XXIV/217/08
Rady Miejskiej w Bobolicach
Z dnia 14 listopada 2008 roku
 
 
STATUT
MIEJSKO - GMINNEGO OŚRODKA KULTURY
w BOBOLICACH
 
I.                   Postanowienia ogólne
 
      § 1.1. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Bobolicach, zwany dalej „MGOK”, jest samorządową instytucją kultury, która została utworzona na mocy aktu o podziale samorządowej instytucji kultury – Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach i utworzenia Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach i Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobolicach podjętego uchwałą nr XXIV/217/08Rady Miejskiej w Bobolicach z dnia 14 listopada 2008 r.
         2. MGOK prowadzi działalność, w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności
kulturalnej (Dz. U. z 2001r. Nr 13, poz. 123 z pó źn. zm):
2) ustawy z dnia 21 listopada 1996r. o muzeach (Dz. U. z 1997r. Nr 3, poz 24 z pó źn.zm.)
3) ustawy z dnia 18 stycznia 1996r. o kulturze fizycznej ( Dz. U. z 2007r. Nr 226, poz 1675
    ze zmianami);
4) ustawy z dnia 08 marca 1990r . o samorządzie gminy (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz 1591
     ze zmianami)
5) postanowień niniejszego Statutu.
       § 2. Ilekroć w umowie jest mowa o:
1) MGOK, należy przez to rozumieć samorządową instytucję kultury pod nazwą Miejsko- Gminny Ośrodek Kultury w Bobolicach;
2) Burmistrzu, należy przez to rozumieć Burmistrza Bobolic;
3) Dyrektorze, należy przez to rozumieć Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach;
4) Radzie, należy przez to rozumieć Radę Miejską w Bobolicach;
5) Urzędzie, należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Bobolicach;
6) Organizatorze, należy przez to rozumieć Gminę Bobolice;
     § 3.1. Organizatorem MGOK jest Gmina Bobolice.
    2. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Bobolicach używa nazwy skróconej : „MGOK
w Bobolicach”
    3. Siedziba MGOK mieści się w Bobolicach przy Placu Zwycięstwa 5.
    4. MGOK może współpracować z innymi instytucjami kultury, samorządami, podmiotami
gospodarczymi i organizacjami pożytku publicznego na terenie całego kraju oraz za granicą.
    5. MGOK realizuje zadania bezpośrednio w swojej siedzibie, w przekazanych i nabytych obiektach i nieruchomościach, w tym świetlicach wiejskich i obiektach
sportowych, kulturalnych zlokalizowanych na terenie Gminy Bobolice.
    6. MGOK podlega wpisowi do rejestru upowszechniania kultury, prowadzonego przez
Gminę Bobolice.
    7. Z chwilą wpisu do rejestru MGOK nabywa osobowość prawną i samodzielnie gospodarkę finansową.
    8. MGOK używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i adresem siedziby.
    9. MGOK może używać pieczęci okrągłej z wizerunkiem herbu gminy i pełną nazwę w otoku.
   § 4.W strukturze MGOK funkcjonują:
1) Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury;
2) Izba Muzealna;
3) Centrum Informacji Turystycznej;
4) Kawiarenka internetowa;
5) Świetlice wiejskie;
6) Stadion miejski w Bobolicach przy ul. Mickiewicza.
   § 5.MGOK prowadzi swoją działalność w obiektach:
1) budynku, w którym mieści się siedziba w Bobolicach przy Placu Zwycięstwa 5.;
2) budynkach, w których mieszczą się świetlice na terenie gminy;
3) stadionu miejskiego w Bobolicach przy ul. Mickiewicza;
4) budynku byłego kina przy ul. Polanowskiej
5) innych obiektach i nieruchomościach przekazanych lub nabytych.
    § 6. Organizację wewnętrzną MGOK określa Regulamin Organizacyjny, nadawany przez
Dyrektora po zasięgnięciu opinii Burmistrza oraz opinii działających w nim organizacji
związkowych i stowarzyszeń twórców.
 
II. Cel, przedmiot i zakres działalności
   § 7.Podstawowym celem statutowym MGOK jest organizowanie i prowadzenie
działalności w zakresie upowszechniania i ochrony kultury w imieniu Gminy Bobolice, dla
której taka działalność jest obligatoryjnym poprzez tworzenie i rozpowszechnienie różnych
dziedzin kultury oraz sztuki profesjonalnej i amatorskiej.
   § 8. 1. Do podstawowych zadań MGOK w zakresie działalności kulturalnej prowadzonej
w formie domu kultury i świetlic wiejskich należy, w szczególności:
1) edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę;
2) gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury;
3) tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania
    wiedzą i sztuką;
4) tworzenie warunków dla rozwoju folkloru i zbieractwa, a także rękodzieła ludowego i
    artystycznego;
5) rozpoznanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych;
6) działalność instruktażowo-metodyczną dla pracowników instytucji kultury w zakresie
    działalności kulturalnej;
7) organizacja imprez.
 2. Zadania wymienione w ust.1, MGOK realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie zespołów amatorskiego ruchu artystycznego, sekcji i kół zainteresowań
    oraz zapewnienie odpowiednich warunków potrzebnych do ich funkcjonowania;
2) organizację imprez kulturalnych o zasięgu lokalnym, ponadlokalnym i międzynarodowym
    w szczególności :
a) wystaw, odczytów, prelekcji, wieczorków, konferencji, zebrań, spotkań
    dyskusyjnych, zabaw tanecznych, festynów, loterii, aukcji;
b) udostępnienie, w miarę istniejących możliwości pomieszczeń (sal) znajdujących się w    budynku MGOK dla samoistnie zorganizowanych grup lub dla grup zorganizowanych
    w celu odbycia zajęć kulturalnych;
c) organizację imprez amatorskiego ruchu artystycznego, w szczególności koncertów,
   przeglądów, festiwali, konkursów, spotkań, prezentacji, recitali i innych form;
d) organizowanie imprez estradowych i artystycznych z udziałem artystów profesjonalnych
e) działalność wydawniczą;
f) organizowanie szkoleń i warsztatów dla instruktorów zespołów amatorskiego ruchu
    artystycznego oraz ich członków z terenu działania MGOK;
g) prowadzenie działalności kulturalnej w świetlicach wiejskich;
h) zleconą działalność techniczną polegającą na zapewnieniu sceny, oświetlenia,
    nagłośnienia sceny lub dekoracji;
i) organizowanie imprez zleconych-okolicznościowych i innych;
j) organizację zbiorowych wyjazdów na ważne wydarzenia kulturalne;
k) prowadzenie działalności edukacji i oświaty kulturalnej;
l) udzielenie doradztwa, pomocy merytorycznej i organizacyjnej, stowarzyszeniom i
   organizacjom prowadzącym działalności kulturalną;
   3. Do działalności MGOK prowadzonej w formie muzeów należy w szczególności:
1) prowadzenie Izby Muzealnej;
2) gromadzenie, przechowywanie i ochrona dóbr kultury;
3) urządzanie wystaw;
4) prowadzenie działalności edukacyjnej.
    § 9.M-GOK prowadzi działalność inną niż kulturalna w zakresie:
1) tworzenie warunków do wypoczynku, turystyki, rekreacji i rozrywki poprzez:
a) organizowania imprez turystyczno-krajoznawczych;
b) organizowanie wycieczek, rajdów pieszych i rowerowych;
c) tworzenie form aktywności krajoznawczo-turystycznej;
d) organizowanie zajęć
o tematyce krajoznawczo-turystycznej;
e) współpraca z organizacjami, stowarzyszeniami krajoznawczo-turystycznymi i klubami
    sportowymi działającymi na terenie Gminy Bobolice, kraju oraz za granicą;
2) organizacji turniejów i imprez sportowo-rekreacyjnych poprzez:
a) organizację imprez sportowo-rekreacyjnych
b) organizację zajęć sportowych, rekreacyjnych oraz zakupu sprzętu do prowadzenia tych
     zajęć;
c) zapewnienie kadry instruktorów i trenerów;
d) udostępnienie stadionu miejskiego na prowadzenia zajęć
    oraz imprez organizowanych przez różne organizacje, grupy samoistnie zorganizowanie oraz      grupy zorganizowane;
3) promocji gminy poprzez;
a) organizowanie promocji miasta i gminy, poprzez prowadzenie Centrum Informacji
Turystycznej, organizowanie koncertów poza terenem gminy dla zespołów amatorskiego ruchu artystycznego i grup sportowych;
b) sprzedaż wyrobów artystycznych i innych artykułów promujących Gminę Bobolice;
4) prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
5) organizowania działalności artystycznej i sportowo-rekreacyjnej mającej na celu
    przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
6) upowszechnianie dostępu do informacji i działalność edukacyjna w tym zakresie poprzez
     prowadzenie kawiarenki internetowej;
7) świadczyć usługi dotyczące najmu i dzierżawy składników majątkowych poprzez;
a) najem i dzierżawę, wynajem sal, pomieszczeń i posiadanych terenów na cele sportowo-
    rekreacyjne i handlowe oraz na doraźne potrzeby organizacji społecznych;
8) prowadzić inną działalność gospodarczą, pozwalającą na wspomaganie realizacji celów
    statutowych.
§ 10.1. MGOK może, na mocy umów i porozumień, współpracować z organizacjami
społecznymi, osobami fizycznymi, stowarzyszeniami i fundacjami oraz innymi instytucjami
w zakresie działalności statutowej.
   2. Realizując działalność określoną w ust. 1 MGOK może , w szczególności:
1) zatrudniać twórców, wykonawców oraz innych specjalistów;
2) współdziałać z organizacjami społecznymi działającymi w dziedzinie kultury,  instytucjami   kulturalnymi, oświatowymi i sportowymi, fundacjami oraz organizatorami
    festiwali, konkursów i innych przedsięwzięć ;
3) prowadzić działalność impresaryjną;
4) organizować kursy, seminaria, warsztaty i wystawy lub w nich uczestniczyć;
5) organizować działalność artystyczną i sportową mającą na celu przeciwdziałanie
     uzależnieniom;
 
III. Organy zarządzające, doradcze i nadzorcze
 
 § 11.1. Organem zarządzającym MGOK jest Dyrektor, reprezentuje go na zewnątrz i jest
odpowiedzialny za należyte wykonywanie zadań MGOK.
   2. Dyrektora powołuje odwołuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii właściwych związków
zawodowych działających w MGOK oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych.
   3. Powołanie Dyrektora może nastąpić w drodze konkursu przeprowadzonego przez
Burmistrza, w oparciu o zasady określone w regulaminie konkursu uchwalonego przez Radę.
   4. Przełożonym służbowym Dyrektora jest Burmistrz;
   5. Dyrektor wykonuje swoje zadania w imieniu pracodawcy w świetle unormowań
Kodeksu Pracy , ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o
bibliotekach, ustawy o kulturze fizycznej i innych. Na podstawie wydanych ich aktów
wykonawczych oraz na podstawie Statutu i jednoosobowo podejmuje decyzje.
   § 12.1. Dyrektor jest odpowiedzialny przed organami gminy za prawidłowe
funkcjonowanie MGOK oraz realizację programu działalności tej instytucji.
    2. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącą działalnością;
2) zarządzanie przekazanym i nabytym majątkiem;
3) zatrudnianie i zwalnianie pracowników;
4) organizacja pracy;
5) wydawanie zarządzeń, decyzji, instrukcji i poleceń służbowych;
6) ustalenie rocznego planu działalności instytucji;
7) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności;
8) gospodarowanie majątkiem i finansami;
9) współpraca z sołectwami w zakresie działalności kulturalnej;
10) współpraca z klubami, stowarzyszeniami i innymi organizacjom
   § 13.Nadzór nad MGOK sprawują:
1) Rada;
2) Burmistrz.
 
IV. Zasady gospodarki finansowej i zarządzaniem mieniem
 
   § 14.1. MGOK gospodaruje samodzielnie przydzieloną i nabytą częścią mienia oraz prowadzi samodzielną gospodarkę w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania.
    2. MGOK może zdobywać środki trwałe. Przy zbywaniu środków trwałych stosuje się
odpowiednio przepisy dotyczące przedsiębiorstw państwowych, po zasięgnięciu opinii Burmistrza.
   § 15.1. Organizator zapewnia środki finansowe niezbędne do prowadzenia działalności
statutowej MGOK.
   2. MGOK prowadzi samodzielną gospodarką finansową , w szczególności na zasadach
określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, w ustawie o
rachunkowości o zamówieniach publicznych i innych określonych przepisami prawa.
   3. Podstawą gospodarki finansowej jest zaopiniowany przez Burmistrza i zatwierdzony
przez Dyrektora , plan działalności instytucji na dany rok budżetowy, uwzględniający
wysokość dotacji ustalonej przez Organizatora na prowadzenie działalności statutowej przez
MGOK . W miarę potrzeb powinien zawierać plan przychodów i kosztów, plan remontów i
konserwacji środków trwałych plan inwestycji.
   4. W planie działalności instytucji mogą być dokonywane przez Dyrektora zmiany w ciągu
roku w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów i wydatków, pod
warunkiem, że nie spowoduje to zwiększenia dotacji.
   § 16. Wartość majątku MGOK odzwierciedla fundusz instytucji, który odpowiada wartości wydzielonego instytucji i nabytego mienia. Zmiany funduszu dokonywane są zgodnie z ustawą
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
   § 17.Przyznaną roczną dotację na działalność MGOK. Organizator przekazuje w
transzach. Wysokość transzy uzależniona jest od aktualnych potrzeb MGOK.
   § 18.1. Środki finansowe MGOK gromadzone są na własnym rachunku bankowym.
   2. MGOK tworzy Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych na zasadach określonych w
odrębnych przepisach.
    3. MGOK pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązań z uzyskiwanych przychodów.
    § 19.1. Źródłami przychodów MGOK są:
1) dotacje Organizatora:
2) przychody z najmu i dzierżawy składników majątkowych,
3) wpływy z prowadzonej działalności,
4) środki otrzymane od osób fizycznych i prawnych,
5) odsetki z lokat bankowych
6) inne dozwolone praw
    2.Źródłami środków finansowych mogą być także dotacje z budżetu państwa na zadania
objęte mecenatem państwa w dziedzinie kultury oraz przyznane granty, środki finansowe
pozyskane z Unii Europejskiej.
   § 20. Rozchodami MGOK są wydatki ponoszone na:
1) organizowanie imprez kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych i turystycznych,
2) opłaty za media,
3) utrzymanie obiektów i sprzętu,
4) remonty obiektów i sprzętu,
5) zakup sprzętu, artykułów biurowych i wyposażenia,
6) uzupełnienie eksponatów muzealnych,
7) zatrudnienie i utrzymanie pracowników,
8) inne związane z prawidłowym funkcjonowaniem MGOK.
    § 21.1. Gospodarką finansową MGOK kieruje Dyrektor przy pomocy Głównego
Księgowego.
    2. Główny Księgowy działa w ramach kompetencji określonych i udzielonych mu przez
Dyrektora upoważnień, ponosząc przed nim odpowiedzialność za podejmowane decyzje i
skutki swoich działań.
   § 22. 1. Rok obrotowy określa się od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia.
   2. Dyrektor sporządza bilans stosownie do przepisów o sprawozdawczości budżetowej za rok poprzedni i przekazuje go Organizatorowi celem zatwierdzenia.
    3. Dyrektor jest zobowiązany do składania sprawozdań określonych w odrębnych przepisach oraz realizacji planu działalności instytucji za dany okres sprawozdawczy.
    § 23. Dyrektor uprawniony jest do umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa
w trybie i na zasadach określonych w odrębnej uchwale rady.
 
V. Postanowienia końcowe
   § 24. Likwidacja MGOK może nastąpić na mocy uchwały Rady. Informacja o zmianie
i przyczynach likwidacji MGOK zostanie podana do publicznej wiadomości na sześć miesięcy przed podjęciem stosowanej uchwały przez Radę.
    § 25.Zmiany i uzupełnienia niniejszego statutu dokonuje się na zasadach i w trybie obowiązującym przy jego nadaniu.
    § 26. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące.