Przejdź do treści

KORONAWIRUS, WAŻNE INFORMACJE

URZĄD MIEJSKI

RAPORT O STANIE GMINY BOBOLICE

DARMOWA POMOC PRAWNA

INFORMACJE

REFERENDA OGÓLNOKRAJOWE

WYBORY SAMORZĄDOWE

WYBORY PREZYDENTA RP

KONKURS PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH

WYBORY DO SEJMU I SENATU RP

WYBORY DO PARLAMENTU UE

WYBORY ŁAWNIKÓW SĄDOWYCH

PORADNIK INTERESANTA

REKRUTACJA

ORGANIZACJA DZIAŁANIA SAMORZĄDU

PRAWO LOKALNE

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE

ORGANY GMINY

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE

OCHRONA ŚRODOWISKA

GOSPODARKA

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

INSTYTUCJE OPIEKI NAD DZIEĆMI DO LAT 3

OŚWIATA

FINANSE GMINY

KONTROLA ZARZĄDCZA

PROGRAMY I ZAMIERZENIA

KONTROLA W ADMINISTRACJI

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

Spis rolny

Narodowy Spis Ludności i Mieszkań

Inwestycja: "Zaprojektowanie i budowa drogi s11 Koszalin - Szczecinek"

DZIAŁALNOŚĆ LOBBINGOWA

PETYCJE

OBSŁUGA BIULETYNU

Ocena wdrożenia zadań z celu trzeciego strategii za 2004 r

 

Ocena  realizacji zadań za rok 2004

Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Bobolice

 

Cel strategiczny nr 3    Rozwój usług społecznych z wykorzystaniem inicjatywy mieszkańców

 

Numer               i nazwa programu

Numer         

i nazwa projektu

Zadania przewidziane w Strategii

Planowane działania

UWAGI

 

Nazwa zadania i czas realizacji

Koszt [zł]

Źródło finansowania

 

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

Oświata, kultura, sport

 

3.1.1. Poprawa wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne i organizacja pra-cowni przed-miotowych

 

 

 

 

Systematyczna  modernizacja, unowocześnia-nie pracowni komputerowych (proces ciągły)

 

 

 

 

 

20 tys.

 

 

Budżet gminy

W 2004 roku wszystkie szkoły wystąpiły z wnioskami o przyznanie nowych pracowni komputerowych (ZSP: ze środków MENIS, pozostałe szkoły podstawowe ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego). Wszystkie wnioski zostały rozpatrzone pozytywnie. Realizacja dostaw miała się zakończyć do grudnia 2004 r. jednakże ostatecznie nowe pracownie  będą mogły być uruchomione  od 1 września 2005r. Wartość każdej z nich to 40.000 zł. Na jej wyposażenie składa się: 10 stanowisk komputerowych, serwer, notebook, drukarka, projektor multimedialny, okablowanie i oprogramowanie. Łącznie otrzymamy 5 pracowni wartości 200.000 zł.

W 2005r. przyznano 5 pracowni komputerowych (MENiS i EFS) o wartości łącznej 200.000 zł. Ponadto w szkołach wydatkowano:

ZSP Bobolice – 29.375,22 zł (wyposażenie ICIM i pracowni komputerowej)

SP Dargiń - 8.998,71 zł (stoliki komputerowe, program komputerowy),

SP Drzewiany - 2.661,80 zł (stoliki i krzesła do pracowni, drukarka, nagrywarka)

SP Kłanino - 1.197,88 zł (dostosowanie pracowni, programy multimedialne)

SP Kurowo – 12.073 zł (stoliki, szafy, drukarka, programy, projektor )

Razem: 54.306,61 zł

 

W 2003 r wyposażono pracownie komputerową w Szkle Podstawowej w Dargini o wartości 26.900 zł

 

 

 

Doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne  2003 – 2005

 

30 tys

PAOW, ANR, budżet gminy, budżety szkół, środki pozy-skiwane przez dyrektorów, MENiS, Kurator

 

ZSP Bobolice – 11.376,49

SP Dargiń – 15.128,06 zł

SP Drzewiany – 1.122,94 zł

SP Kłanino – 3.619,92 zł

SP Kurowo – 19.325 zł

PS Bobolice – 2.200 zł

Razem: 52.772,41 zł

 

W roku 2004 w Szkole Podstawowej w Kłaninie zakupiono następujące pomoce dydaktyczne:

- podręczniki na łączną wartość 1.028,41 zł

- lektury – 339,68zł

- literatura metodyczna dla nauczycieli – 511,84zł

- atlasy i inne pozycje książkowe – 232,99zł

- programy multimedialne – 497,88zł

- pomoce (plansze) do matematyki, języka angielskiego i języka polskiego na łączną wartość 1200 zł

- magnetofon – 300zł

- dostosowano pracownię komputerową do warunków określonych w programie „Pracownia komputerowa dla każdej szkoły” – wartość prac – 750 zł

Poniesione koszty pokryte zostały z budżetu Szkoły.

Ponadto szkoła wzbogaciła się o nowy zestaw map ściennych, których szacunkowa wartość wynosi ok. 1.500zł. Koszty te pokryte zostały przez sponsorów.

W 2005 roku planowany jest zakup nowych programów multimedialnych i pomocy do pracy z uczniami o specyficznych wymaganiach edukacyjnych i pracy korekcyjno-kompensacyjnej – wartość 1.000zł.

 

3.1.3. Organi-zacja stołówek  i świetlic

 

Powstanie świet-lic środowisko-wych/socjotera-peutycznych w sołectwach

2003 – 2007

 

60 tys

Budżet gminy, TPD, ANR

 

Żadna ze świetlic nie ma statusu socjoterapeutycznej. Obecnie funkcjonuje 7 świetlic: Porost,Gozd, Chmielno, Głodowa, Kurowo, Dargiń. W roku 04’ uruchomiono świetlicę w Chmielnie. Kosz t modernizacji i  remontu   pomieszczeń wyniósł 36.491,29 zł. Świetlice w: Poroście, Goździe, Krępie powstały w roku 03’

Z uwagi na konieczność wykonania prac remontowych tych obiektów a także  wyposażenia w niezbędne urządzenia, meble i pomoce dydaktycze podjęliśmy starania o dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych.

Aktualnie  zostały złożone wnioski do następujących programów:

1)       Interreg III – na  swietlicę w Głodowej, Krępie, Chmielno, Gozdzie,

2)       Mechanizm  Finansowy  EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) na świetlice w Kurowie, Dargini i Głodowa.

Ponadto  na świetlicę w Poroście  planowane są prace remontowe w ramach programu „Wrota Parsęty”  jeżeli wniosek zostanie przyjęty do realizacji przez Urząd Marszałkowski.

 

Również dla  pozostałych obiektów  -  świetlic wiejskich zostały złożone projekty o dofinansowanie w Mechanizm  Finansowy  EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) na przygotowanie  placów zabaw i boisk  przy tych świetlicach: Kurowo, Dargiń, Porost, Chmielno, Drzewiany i  Bobolice (dwa place zabaw)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.7 Rozbudo-wa i remonty obiektów infra-struktury kultu-ralnej i sporto-wej

 

 

 

Modernizacja trybun oraz remont i budo-wa ogrodzenia stadionu

2003 – 2004

 

 

 

 

 

 

260 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urząd Marszałkowski, ARiMR,

programy pomocowe,

MENiS

 

 

W roku 04’ dokonano remontu stadionu w zakresie: odwodnienia trybun, zamontowania 504 miejsc siedzących typu krzesełkowego, naprawiono ogrodzenie płyty głównej boiska, położono chodnik od wejścia do trybun. Koszt 325.741,54 zł brutto, z tego środki własne 212.441,54 zł środki Sapard ( Działanie 4) 113.300 zł. Oprócz powyższego w 05’ złożyliśmy projekt na dalszą modernizację stadionu do ERDF-u w ramach projektu pilotowanego przez ZZPN pn. EuroBoiska

Projekt zakłada: drenaż i odprowadzenie wody z górnej części boiska, boisko ze sztucznej trawy, oświetlenie płyty boiska, ogrodzenie płyty boiska, wyposażenie w bramki, siatki itp.

 

 

 

 

 

 

Rozbudowa i modernizacja budynku socjal-nego na stadio-nie

2004-2005

 

 

 

756 tys.

 

 

 

 

 

 

 

W dalszych planach przewidziana jest rozbudowa i modernizacja budynku socjalnego dla sportowców, w którym znajdować się ma: szatnia, umywalnia, natrysk, wc, pokój dla sędziego i trenerów, dyżurka, radiowęzeł, pomieszczenia klubowe i magazynowe o łącznej powierzchni 376 m2.

 

 

Remont elewacji oraz wymiana okien w budynkach    M-GOK

2004-2005

25 tys

 

Budżet gminy

 

Realizacja 2004 :

·         Dokonano wymiany okien w budynku M-GOK od strony Placu Zwycięstwa – 9 szt.

Do realizacji 2005 :

remont elewacji M-GOK i wymianę okien od strony ul. Tylnej – 4 szt.- złożono wniosek do  Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w celu pozyskania środków

 

 

 

3.1.8. Rozwój współpracy za-granicznej gmi-ny

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentacje kultu-ralne Mecklen-burgii Pomorze Przednie  

2003 – 2006

 

 

 

 

 

3,5 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Euroregion Pomerania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zorganizowano i przeprowadzono plener malarski, którego gospodarzami była Gimna Bobolice a udział wzięli młodzi artyści z Litwy, Niemiec oraz Polski. Młodzież gościła w gospodarstwie agroturystycznym w Boboliczkach.

Wartość projektu wynosila 54.690 zł, z czego 28.645,2 zł  pochodzą z programu  Wspólnoty  Europejskiej Młodzież, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wymiana młodzieżowa

(gminy Demmin i Jaszuny)

2003-2010

 

 

 

 

 

52 tys.

 

 

 

 

 

 

 

Euroregion Pomerania

 

W wymianie uczestniczyło 45 uczniów (25 w Demmin, 20 w Boninie) i 6 osób personelu pedagogicznego. Całkowity koszt: 39.434,03 zł, w tym:

- opłaty uczestników: 13.000 zł

- dofinansowanie z Pomeranii: 15.218 zł

- koszty własne (budżet gminy): 11.216,03 zł

 

 

 

Konferencja kul-turalna „Polacy i Niemcy w zjed-noczonej Europie”

2004-2006

 

 

15 tys.

Euroregion Pomerania

 

 

Prezentacje folkloru i tra-dycji

2003 – 2004

 

 

 

 

 

 

 

Organizacja i udział w partner-skich programach kulturalnych i eko-logicznych, np. Międzynarodowy Piknik Folklorys-tyczny, Festiwal w Loitz, Adwent Fest, Święto Łąk, II Międzynarodo-wy Plener Malars-ki, prezentacje tea-tralne i ludowych zespołów artys-tycznych

2003 – 2010

 

18 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

152 tys.

(średnio

19 tys. rocznie)

 

 

PHARE

        Inne

 

 

 

 

 

 

 

 

Euroregion Pomerania, środki pomocowe UE, Phare i inne,

budżet gminy

Realizacja 2004

Zespoły, działające przy M-GOK prezentowały koncerty folklorystyczne w Kołobrzegu i Krągu dla grup zorganizowanych z Niemiec – 10 występów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W 2004 roku obowiązywać będzie program z roku ubiegłego, a ponadto zaplanowano:

·         uczestnictwo drużyn strażackich z Demmin w Święcie Strażaka

·         prezentację zespołu muzycznego z Demmin w czasie „Dni Bobolic”

·         uczestnictwo delegacji z Niemiec w Programie rozwoju turystyki „Naszyjnik Północy”

 

 

 

 

3.1.

   Oświata,

kultura, sport

3.1.9. Poszerza-nie oferty kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej

Edukacja historyczna i regionalna społeczeństwa:

- spotkania nt. historii Bobolic dla dzieci i młodzieży

 

- wzbogacenie Izby Muzealnej w eksponaty i nowe gabloty

 

- cykl spotkań nt. Bobolic w środowiskach akademickich

2003 - 2013

23 tys. (średnio 2.090 zł rocznie)

Budżet gminy, M-GOK, sponsorzy

Realizacja 2004

·         Spotkania na temat historii Bobolic (65)

·         Wzbogacenie Izby Muzealnej w nowe eksponaty muzealne ( 94)

·         Konkurs „Drzewo genealogiczne mojej rodziny”

·         Otwarcie stałej galerii obrazów przedstawiających architekturę Bobolic

·         Wystawa „Przyroda Doliny Chocieli”

·         Spotkanie z prof., R. Kochanowską w sprawie dokumentowania i prezentacji walorów przyrodniczych ziemi bobolickiej

Do realizacji 2005

·         dalsza realizacja Programu Edukacji Historycznej

·         zebranie dokumentacji fotograficznej, dotyczącej zjawisk społeczno – gospodarczych na terenie miasta i gminy Bobolice w latach 1945-2005. Opis i skatalogowanie

·         pozyskiwanie nowych eksponatów muzealnych drogą darowizn

·         stała współpraca z Muzeum Okręgowym w Koszalinie

·          pozyskanie nowych gablot do wystawiania eksponatów

·         współpraca z Towarzystwem Ekologiczno – Kulturalnym w Bobolicach w realizacji programu pt. „Budujemy małą Ojczyznę”

·         organizacja wystaw tematycznych

·         poprawa oświetlenia w pomieszczeniach MIM

·         organizacja stałej wystawy maszyn rolniczych wyprodukowanych przed II wojną światową

 

 

Wydanie książki pt. „ Legendy o Bobolicach”     Z. Zawilskiej

2004 r.

8 tys.

(koszt przygotowania do druku

Budżet gminy,

sponsorzy

Realizacja 2004

·         M-GOK poszukuje partnerów i sponsorów, którzy dofinansują wydanie książki

·         Zebranie  opracowanie teksów

·         Opracowanie graficzne książki (Bogdan Nagórka)

Do realizacji 2005

·         Pełnomocnictwo do wydania książki posiada Bronisław Malinowski

·         Przygotowanie kosztorysu druku – Wydawnictwo POLIMER w Koszalinie lub inne

 

 

 

Poznawanie kultury polskiej i wiedzy o książce - spotkania z autorami książek

2004-2013

7 tys.

Budżet gminy,

sponsorzy

 

 

 

 

 

 

- przekazanie przez Fundację Cała Polska Czyta Dzieciom w darze dla Oddziału Dziecięcego książek – 4 szt.

 

- pozyskanie dotacji Ministra Kultury na zakup książek –

        2 300 zł.

 

- Pozyskanie  wartościowych książek od czytelników w formie daru

 

- Przewidywana na rok 2005 dotacja Ministra Kultury na zakup książek – 5800 zł.

Realizacja 2004

·          Spotkania autorskie ( 3 )

·          Dyskusje i pogadanki (15)

·          Udział w Dziecięcej Sesji Naukowej w KBP ( 1)

·          Udział w Powiatowym Konkursie Plastycznym ( 1)

·          Organizacja gminnego konkursu plastycznego ( 1 )

·          Organizacja gminnego turnieju recytatorskiego ( 1 )

·          Udział w  powiatowym turnieju recytatorskim ( 1 )

·          Udział w Ogólnopolskim Konkursie pt. „Biblioteki w Europie były zawsze” ( 1)

·          Obchody 55 Rocznicy Działalności Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Bobolicach i Filii w Dargini. Imprezy w ramach Tygodnia Biblioteki

-          udział w Święcie Czytelnika Dziecięcego w KBP (1)

-          organizacja Gminnego Konkursu Czytelniczego pt. „Mistrzowie Pięknego Czytania” ( 1 )

udział w Powiatowym Konkursie Czytelniczym ( jw.) ( 1)

-          wieczory poetyckie (2)

-          lekcje biblioteczne , wycieczki i spotkania z młodymi czytelnikami w bibliotece (32)

·          zajęcia z dziećmi bez dysfunkcji zdrowia z młodzieżą niepełnosprawną – cykliczne

·          wystawy organizowane z okazji rocznic okolicznościowych (4)

·          organizacja imprez okolicznościowych z udziałem dzieci uczęszczających na zajęcia w bibliotece (3)

·          organizacja wystaw tematycznych (6)

·          akcja „Cała Polska Czyta Dzieciom” – spotkania z książką i  przedszkolakami

·          przekazanie przez Fundację Cała Polska Czyta Dzieciom w darze dla Oddziału Dziecięcego książek – 4 szt.

·          pozyskanie dotacji Ministra Kultury na zakup książek – 2 300 zł.

Do realizacji 2005

·          Ferie z Biblioteką

·          Wieczór poetycki „ Wykrzyczeć życie”

·          Spotkania z pisarką bajek i baśni dla dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Spotkania autorskie z ciekawymi postaciami , związanymi z gminą Bobolice oraz Pomorzem Zachodnim

·         Udział w Dziecięcej Sesji Naukowej

·         Organizacja i przeprowadzenie gminnego konkursu plastycznego oraz udział w powiatowym konkursie plastycznym

·         Organizacja i przeprowadzenie gminnego turnieju recytatorskiego oraz udział w powiatowym turnieju organizowanym przez KBP

·         Tydzień z Biblioteką – organizacja imprez  związanych z promocją  książki i czytelnictwa, w tym maraton głośnego czytania

·         Udział w Powiatowym Święcie Czytelnika Dziecięcego

·         Kolorowe Lato z Biblioteką

·         Jesienne Wieczory z Poezją,

·         Gminny i powiatowy konkurs czytelniczy „Mistrzowie Pięknego Czytania”

·         Wieczór poetycki „ Wspomnienie Wszystkich Świętych”

·         Udział w przeglądzie kabaretów

·         Dyskusje nad książką

·         Lekcje biblioteczne

·         Zajęcia biblioterapeutyczne z dziećmi i młodzieżą

·         Zajęcia z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

 

3.1.

Oświata,

kultura,

 sport

 

Organizacja rajdów rowerowych i pieszych oraz biegów ulicznych –  imprezy w skali powiatu

2004-2013

80 tys.

Budżet gminy,

sponsorzy,

środki zewnętrzne,

uczestnicy

Realizacja 2004

·         Zainicjowanie działalności Ogniska TKKF BICYKL w Bobolicach

·         Współorganizacja rajdów rowerowych

·         Organizacja rajdu pieszego Jesień    ( PFRON) 

Do realizacji 2005

·         Organizacja rajdów pieszych

·         Wspólorganizacja I Krossowego Wyścigu Rowerowego

·         Współorganizacja rajdów i coniedzielnych wycieczek  rowerowych

 

Przeglądy dorobku dzieci i młodzieży

2004-2010           i dalej

50 tys. Na wszystkie lata realizacji do 2010 r.

Budżet gminy,

sponsorzy,

środki pozabudżetowe w wys. 50%

Realizacja 2004

·         Organizacja koncertu „Mojemu Miastu” – prezentacje dorobku artystycznego młodzieży , podczas DNI BOBOLIC;

·         Organizacja i przeprowadzenie przeglądu dorobku dzieci pod hasłem „Wakacji nadszedł czas” podczas DNI BOBOLIC

Do realizacji 2005

·         Kontynuacja zadań z roku 2004

·         Udział zespołów działających przy M-GOK w przeglądach organizowanych przez inne instytucje

 

 

Modernizacja bazy technicznej Ośrodka Kultury

2004- 2010

40 tys.

Budżet gminy,

sponsorzy,

środki zewnętrzne

Realizacja 2004

·         Modernizacja  sprzętu nagłaśniającego (naprawa)

·         Doposażenie sprzętu nagłaśniającego (combo gitarowe, wzmacniacz basowy)

·         Zakup sprzętu muzycznego - perkusja,

Do realizacji 2005

·         Dalsze doposażenie i modernizacja sprzętu nagłaśniającego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

Zdrowie, pomoc społeczna, bezpieczeństwo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1. Prowa-dzenie zdrowot-nych progra-mów profilak-tycznych dla dzieci, młodzie-ży i dorosłych

Programy edu-kacyjne dla cho-rych na cukrzycę

2004-2010         i dalej

 

 

Programy edu-kacyjne dla cho-rych na nadciś-nienie

2004-2010         i dalej

 

 

 

 

 

18 tys.

 

 

 

 

 

 

18 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

 

 

 

 

 

Ze względu na brak finansowania programów zdrowotnych ze środków Narodowego Funduszu  Zdrowia nie były przeprowadzane przez NZOZ „Asklepios”

W ramach  r4alizacji umowy z NFZ na podstawową opiekę zdrowotną prowadzona była edukacja zdrowotna, badania przesiewowe i inne formy działań prozdrowotnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja anty-nikotynowa

2004-2010               i dalej

 

 

 

25 tys.

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

Szkoła Podstawowa Kłanino

Edukacja antynikotynowa – wśród dzieci i rodziców

- „Do Europy bez papierosa” – konkurs plastyczny oraz zbieranie podpisów od dzieci, rodziców i innych członków rodzin,

- projekt: „Dziękuję, nie palę” – spotkanie z higienistką, zajęcia profilaktyczne, zajęcia plastyczne „Mamo, tato nie pal”, rozgrywki sportowe, scenki tematyczne,

- ogłoszenie SP Kłaniano „Terenem bez papierosa”.

 

 

 

 

 

Edukacja anty-narkotykowa

2004-2010               i dalej

 

 

 

60 tys.

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

Szkoła Podstawowa w Kłaninie

Edukacja antyalkoholowa i antynarkotykowa – wśród dzieci:

- konkurs wiedzy o AIDS,

- „Alkohol- środek uzależniający”- pogadanka, gazetka, konkurs plastyczny,

- „Narkotykom – NIE!”- spotkanie z przedstawicielami Stowarzyszenia „Solidarni Plus”z Darżewa,

- Projekt: „Przeszłość może być groźna – Dni Walki z AIDS” – tablice tematyczne przygotowane przez uczniów.

- wśród rodziców:

- ulotki i plakaty dla rodziców,

- współpraca z GOPS,

- spotkanie z Rzecznikiem Praw Dziecka – p. Jeszke – warsztaty,

- pogadanka nt. „Negatywny wpływ toksyn na życie i zdrowie człowieka”.

Realizacja powyższych zagadnień i treści wynika również z realizacji programu profilaktyki.

Ponadto w ramach programu profilaktyki podejmowane były działania w kierunku:

I. Zapobiegania agresji

1. rozwijanie pozytywnego „drugiego życia” szkoły – imprezy klasowe, szkolne, środowiskowe

2. niwelowanie niepowodzeń szkolnych – zajęcia wyrównawcze, zespoły korekcyjno-kompensacyjne, zespoły koleżeńskie, kierowanie na badania do poradni,

3. „Agresja” – przyczyny zachowań agresywnych wśród dzieci i osób dorosłych - - gazetka ,

4. „Duży może więcej” – film edukacyjny nt. agresji i wymuszeń, scenki odpowiednich zachowań w sytuacjach niebezpiecznych,

5. „Nie wpuść mnie do domu” – film edukacyjny z komentarzem ,

6. „Komputer” – zasady bezpiecznego korzystania z komputera, gry, Internet – film edukacyjny,

7. „Wolontariat” – gazetka

8. „Chcemy żyć bez agresji” – spotkanie z policjantem.

II. Zdrowy tryb życia

1. „Bezpieczna droga do szkoły” – gazetka,

2. „Co jemy?” – główne składniki pokarmowe i ich znaczenie – gazetka,

3. „Dobieramy ubiór do pogody” – pogadanki z wychowawcami, Szkolne Koło Promocji Zdrowia,

4. „Bezpieczne opalanie” – gazetka, spotkanie z pielęgniarką,

5. „Skok do wody! I co dalej?” – spotkanie z lekarzem,

6. „Jak dbać o zęby?” – ogólnopolski konkurs Śnieżnobiały uśmiech, spotkanie z pielęgniarką, teatrzyk kl. II dla kl. 0 i I, fluoryzacja,

7. „Dzielić włos na czworo” – gazetka nt. higieny włosów, „Fryzury do szkoły” – konkurs i fotogazetka, kramik „Spineczka”,

8. „Czyste ręce” – gazetka, hasła w toaletach,

9. „Jemy zdrowo i estetycznie” – gazetka, zajęcia SzKPZ, teatrzyk w świetlicy,

10. „Pij mleko, będziesz wielki” – fotogazetka z hasłami propagującymi picie mleka,

11. Akcja – szklanka mleka,

12. „Odblaskowe pierwszaki” – ogólnopolski konkurs,

13. „Noś odblaski – świeć przykładem” – włączenie się do ogólnopolskiej akcji,

14. „Świat Pełen Szczęśliwych Uśmiechów z Colgate” – ogólnopolski konkurs,

15. „Bezpieczeństwo na drodze to nie przypadek” – konkurs plastyczny,

16. udział w próbnej ewakuacji,

17. badania logopedyczne,

18. wyjazd do Zieleniewa – „Dziki Zachód”,

19. udział w zawodach sportowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja dla 40 i 50-latków w zakresie cukrzycy

2004-2010                i dalej

 

 

 

 

8 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

Ze względu na brak finansowania programów zdrowotnych ze środków Narodowego Funduszu  Zdrowia nie były przeprowadzane przez NZOZ „Asklepios”

W ramach  r4alizacji umowy z NFZ na podstawową opiekę zdrowotną prowadzona była edukacja zdrowotna, badania przesiewowe i inne formy działań prozdrowotnych.

 

 

 

 

 

Badania wzroku i słuchu dzieci i młodzieży

2004-2010  i dalej

96 tys.

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

 

 

j.w.

Edukacja anty-alkoholowa

2004-2010  i dalej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 tys

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

Edukacja antyalkoholowa   w działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
1) Program podtrzymujący trzeźwienie                   - 1.320,00 zł

2)    Trening zapobiegania nawrotom                    -    122,50 zł

3)    Trening pracy nad złością                        -      64,40 zł

4)    Prenumerata „ Zagrożenia i Profilaktyka „          -    600,00 zł

5)    Zakup strojów dla LKS OSP Kłanino        - 1.000,00 zł
Razem :                                                   3.106,90 zł

W poszczególnych szkołach zrealizowano następujące ilości programów i działań:

ZSP Bobolice – 15

SP Dargiń – 3

SP Drzewiany – 9

SP Kłanino – 7

SP Kurowo – 7

 

 

 

 

 

 

Badania mam-mograficzne

2004-2010        i dalej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

 

 

 

Mieszkanki gminy Bobolice mogły skorzystać z badań  mamograficznych w ramach narodowego programu profilaktyki w dwóch wskazanych  przez  NFZ przychodniach – w Szczecinku i Koszalinie.Po stronie Urzędu leżała działalność informacyjna oraz zapewnienie transportu do wybranej przychodni.

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja dot. zapobiegania osteoporozie z badaniem dentysymtrycznym

2004-2010        i dalej

-

 

 

120 tys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OZ NFZ, środki pozabudżetowe

 

 

Ze względu na brak finansowania programów zdrowotnych ze środków Narodowego Funduszu  Zdrowia nie były przeprowadzane przez NZOZ „Asklepios”

W ramach  r4alizacji umowy z NFZ na podstawową opiekę zdrowotną prowadzona była edukacja zdrowotna, badania przesiewowe i inne formy działań prozdrowotnych.

 

 

 

3.2.2. Poszerze-nie zakresu usług świadczo-nych przez MGOPS

 

 

Powołanie i działanie zes-połu interdys-cyplinarnego ds. przemocy w rodzinie

2003 - 2013

 

 

 

Bez kosztów

 

 

 

 

Zespół Interdyscyplinarny ds. Przemocy w Rodzinie działa na terenie miasta i gminy Bobolice od 2003 r. W skład zespołu wchodzi 7 osób, które w swojej pracy zawodowej spotykają się z problemem przemocy. W roku 04’ został poszerzony o Panią wicedyrektor  R. Kowalską zajmująca się sprawami w ramach programu „ Zły dotyk”.

 Wszyscy członkowie zespołu nie działają w pojedynkę lecz podejmują działania zmierzające do przeciwdziałania przemocy. Współpraca ta pozwala pozyskać szybką diagnozę i skutecznie rozwiązywać problemy.

  Sprawy przemocy zgłaszane są bezpośrednio przez samych zainteresowanych, za pośrednictwem telefonu do MGOPS,  szkoły , klubu AA,  często anonimowo - w obawie przed zemstą sąsiadów. Każda poważniejsza sprawa zgłoszona do zespołu była załatwiana z kompetentnymi urzędami i instytucjami. W rozwiązywaniu problemów tych rodzin zespół  kontaktował się przede wszystkim z osobami wspomagającymi              ( kuratorem sądowym panią Beatą Brosiłowicz i kuratorami społecznymi), gdzie zawsze spotykał się z życzliwością i chęcią współpracy.

Załatwianie spraw interwencyjnych wymagało szczegółowego poznania sytuacji rodzinnej, wnikliwej rozmowy najczęściej nie tylko z jednym z członków rodziny. Wywiad w miejscu zamieszkania przeprowadzały osoby kompetentne - pracownicy  socjalni, kuratorzy, policja ,  aby przekonać się naocznie o sytuacji bytowej rodziny.

 

Sprawozdanie z pracy w 04’ znajduje się w dokumentacji Urzędu.

 

 

 

 

Utworzenie ma-gazynu rzeczy używanych, które mogą być przekazane in-nym rodzinom

2004-2005

 

5 tys.

 

Budżet gminy

 

Punkt Wydawania Odzieży

I etap – organizacja punktu

1)    remont pomieszczenia                             - 1.105,41 zł

2)    wykonanie szaf                                       - 4.500,00 zł
Razem :                                                   5.605,41 zł

II etap – funkcjonowanie punktu

1)     05.11.2005 r – otwarcie Punktu Wydawania Odzieży

2)     W okresie od 05.11.2004 r do 16.03.2005 r przyjęto :
- swetry                                          - 27 szt
- koszule, bluzki                            - 91 szt
- spodnie                                        - 54 szt
- garsonki                                       - 8 szt
- marynarki                                     - 4 szt
- płaszcze                                       - 2 szt
- sukienki, spódnice                     - 22 szt
- obuwie                                         - 11 par
- kurtki                                            - 13 szt
- kołdry, poduszki                         - 2 szt
- pościel                                         - 9 szt

3)     Dary dostarczyło 9 darczyńców.

4)     22 osoby odwiedziły punkt, z czego 11 rodzin otrzymało dary.

5)     Przekazywanie darów odbywa się w sposób dwojaki, t.j. Kliencie otrzymują informacje
za pośrednictwem Bobolickich Wiadomości Samorządowych lub kierowani są do punktu przez pracowników socjalnych MGOPS-u.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.3 Organiza-cja świetlic so-cjoterapeutycz-nych we wsiach oraz działania integracyjne dla dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizacja wypoczynku letniego

2003 – 2013

 

 

 

 

 

150 tys

 

 

 

Budżet gminy

MGOPS

Świetlic socjoterapeutycznych nie utworzono.

 

 

 

 

1) Wymiana młodzieży z Demmin (razem 37 dzieci) - 11.216,03 zł  (z budżetu gminy)

2) MOPS – 30.941,33 zł , w tym:

a)Kolonie letnie w Pniewach z programem w zakresie profilaktyki uzależnień dla dzieci
z rodzin z problemem alkoholowym – 32 dzieci – 17.785,48 zł

b)Kolonie letnie w Pniewach z programem w zakresie profilaktyki uzależnień dla dzieci
z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej „– 20 dzieci – 11.100,00 zł

            Razem : 28.885,48 zł brutto

 

c) „Aktywne wakacje” (środki AA , realizatorem było MGOK) – 1.005,85 zł (profilaktyka p/alkoholowa)

d) Kolonie Dobiegniewie ( środki   MOPS, realizator UKS Olimpia) – 1.050,00 zł

 

3) Kolonie z puli Kuratorium Oświaty w Szczecinie – 40 dzieci (bezpłatnie)

 

 

 

Realizacja pro-gramów profi-laktyki dla dzieci

2003 – 2013

 

 

 

W poszczególnych szkołach zrealizowano następujące ilości programów i działań:

ZSP Bobolice – 13

PS Bobolice – 3

SP Dargiń – 27

SP Drzewiany – 26

SP Kłanino – 27

SP Kurowo – 21

 

Realizacja programów profilaktyki dla dzieci w ramach działalności GKRPA

1)     „ Książka moja arkadia „                      

2)     „ Nałogom Nie „

3)     „ Kolorowe Lato „

Programy realizowane przez MGOK, finansowane ze środków GKRPA – 4.103,52 zł

4)     „ Nie jesteś sam „

5)     „ NOE „

6)     „ Zdrowsze życie bez nałogów „

7)     „ Sobą być dobrze żyć „

Programy realizowane przez ZSP, finansowane ze środków GKRPA – 2.720,00 zł

8)     „ NOE „

9)     „ Dzień bez nałogów „

Programy realizowane przez SOSW, finansowane ze środków GKRPA – 800,00 zł

Razem wydatkowano na ten cel kwotę 7.623,52 zł

 

 

Realizacja pro-gramów profi-laktyki dla rodziców

2003 – 2013

 

 

 

 

W poszczególnych szkołach zrealizowano następujące ilości programów i działań:

ZSP Bobolice – 2

SP Dargiń – 2

SP Drzewiany – 8

SP Kłanino – 4

SP Kurowo – 8

 

Realizacja programów profilaktyki dla rodziców  w ramach GKRPA

1)     „ Miting środowiskowy – Tak czy nie, wybór należy do Ciebie „     - 984,75 zł

2)     „ Dzień Rodzinny „                       - 499,40 zł

Programy realizowane przez SP w Dargini

3)      „ Szkoła dla rodziców „ - Kurowo                                                         - 1.500,00 zł

4)     „ Mama, tata i ja „ - Porost          - 298,67 zł

5)     „ Pielgrzymka trzeźwościowa do Lichenia „ - Klub Abstynenta    - 670,00 zł

6)     „ Dzieci rodzicom, rodzice dzieciom „ - Kłanino                                     - 500,50 zł

Razem wydatkowano na ten cel kwotę 4.453,32 zł                            

 

 

3.2.4. Organiza-cja lokali socjal-nych

Adaptacja bu-dynku admini-stracyjnego by-łego PPR „Bobrol” w Opatówku na cele lokali socjalnych

2003 – 2008

30 tys.

Budżet gminy

ANR

Proces  adaptacji  zaplanowano w dwóch etapach

W roku 2004: wydano decyzję o warunkach zabudowy, opracowano projekt budowlano-wykonawczy o wartości 28.000 zł, uzyskano pozwolenie na budowę. Wystąpiono do Ministerstwa Infrastruktury Departament Mieszkalnictwa  z wnioskiem o dofinansowanie dostosowania budynku do potrzeb mieszkań socjalnych. Wniosek rozpatrzono pozytywnie. Obecnie wniosek znajduje się na liście wniosków, które będą dofinansowanych warunkowo.

 Łączne nakłady przedsięwzięcia wynoszą: 692 400 zł

Data rozpoczęcia inwestycji: 01.06.2005 r.

                Data zakończenia inwestycji: 31.12.2006 r.

W kolejnych latach tj. 2005, 2006 zaplanowano realizacje inwestycji w etapach:

 Etap I ( parter )

Łączne nakłady do poniesienia: 383 300 zł

Data rozpoczęcia inwestycji: 01.06.2005 r.

Etap I obejmuje realizację następujących robót budowlanych:

O       roboty rozbiórkowe polegające m.in. na usunięciu części istniejących ścian, odbiciu starych tynków, zerwaniu istniejących posadzek;

O       roboty murarskie – ścianek działowych;

O       modernizacja pokrycia dachowego całego budynku;

O       montaż stolarki drzwiowej i okiennej;

O       wymiana instalacji elektrycznej, sanitarnej, c.o.;

O       zagospodarowanie działki – schody zewnętrzne, chodniki.

W wyniku przeprowadzenia robót ogólno – budowlanych powstanie 5 lokali socjalnych o łącznej powierzchni użytkowej 204,61 m2.

 

Etap II ( piętro )

Łączne nakłady do poniesienia: 281 100 zł

Data rozpoczęcia inwestycji: 01.06.2005 r.

                Data zakończenia inwestycji: 31.12.2005 r.

Etap II obejmuje realizację robót budowlanych jak w Etapie I

W wyniku przeprowadzenia robót ogólno – budowlanych powstanie 4 lokali socjalnych o łącznej powierzchni użytkowej 117,74 m2.

Łączna powierzchnia użytkowa lokali mieszkalny powstałych w wyniku realizacji inwestycji wyniesie: 322,35 m2.